Nowa Sprzedaż: dwumiesięcznik o skutecznej sprzedaży - Praktyczna wiedza o sprzedaży w przystępnej formie. Wskazówki, instrukcje krok po kroku jak efektywnie sprzedawać. Dołącz do stałych czytelników już dziś.
Najnowsze wydanie

Temat numeru: Skuteczne negocjacje i techniki obrony ceny

Zamów prenumeratę

Motywacja – lojalność – wzrost

Nowoczesne technologie i social media dają sprzedawcom coraz więcej okazji do pozyskiwania klientów przez internet i budowania z nimi relacji. Jak skutecznie wykorzystywać media społecznościowe, by stać się bardziej widocznym dla swoich klientów, wzmacniać swoją pozycję jako eksperta i zostać interesującym partnerem do rozmowy?

Motywacja – lojalność – wzrost

Korzyści z wprowadzenia programu lojalnościowego są dla marki ogromne, dlatego jest ich na rynku coraz więcej.

Oczywiste więc staje się, że na tak konkurencyjnym rynku rywalizacja o uwagę klienta jest coraz większa. A przez to i oczekiwania konsumentów rosną. Twoim zdaniem jest je spełnić. Jednak droga do sukcesu jest kręta i wyboista. Na każdym etapie tworzenia i realizacji programu lojalnościowego można natknąć się na wiele pułapek (ramka 1).

Co zaoferować uczestnikowi?

Uczestnicy, jeśli w katalogu nagród nie znajdą zadowalających ich nagród, nawet przy najlepszym mechanizmie programu nie będą czuli się odpowiednio zmotywowani do zaangażowania się w niego. Badania z ostatnich lat wskazują, że najlepsze są takie prezenty, o których przeznaczeniu zadecyduje sam użytkownik. Znakomicie na te potrzeby odpowiadają karty przedpłacone:

  • mają znacznie bardziej elegancką formę niż przekazywana uczestnikowi gotówka, a ich funkcja jest podobna,
  • nagrodzony sam może zdecydować o tym, co kupi za wygraną kwotę dostępną na karcie,
  • z punktu widzenia marki nie wymagają magazynowania i utrzymania zapasów nagród rzeczowych,
  • są proste w obsłudze, pozwalają w łatwy sposób przeliczać wartość nagród, np. 1 punkt to 1 zł na karcie,
  • dodatkowo można je personalizować i nadawać im atrakcyjną formę graficzną.

Sprawdzone know-how

Takie elementy, jak dobór odpowiednich nagród, skonstruowanie właściwego mechanizmu czy obsługa programu lojalnościowego, wymagają odpowiednio przygotowanego zespołu i czasu. Pracownicy firmy często nie mają wystarczającej wiedzy, doświadczenia lub po prostu czasu, aby prawidłowo zrealizować wszystkie elementy programu lojalnościowego i zapewnić mu odpowiednie wsparcie.

Dlatego myśląc o skutecznym programie, który będzie prawdziwie angażował i lojalizował Twoich klientów, kontrahentów czy pracowników, warto powierzyć jego realizację doświadczonemu partnerowi. Firma Edenred – dzięki wieloletniej praktyce – zaproponuje Ci rozwiązania adekwatne do potrzeb i możliwości Twojej firmy, a jednocześnie doradzi i wesprze na każdym etapie prowadzenia programu. Dzieląc się swoim know-how, zadba, aby mierniki efektywności były zadowalające, a Twój program maksymalnie skuteczny.

Artykuł pochodzi z

wydania drukowanego 5/2017

Kup ten numer

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2015 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.