Nowa Sprzedaż: dwumiesięcznik o skutecznej sprzedaży - Praktyczna wiedza o sprzedaży w przystępnej formie. Wskazówki, instrukcje krok po kroku jak efektywnie sprzedawać. Dołącz do stałych czytelników już dziś.
Najnowsze wydanie

Temat numeru: Skuteczne negocjacje i techniki obrony ceny

Zamów prenumeratę

Prognozowanie sprzedaży a zarządzanie lejkiem sprzedażowym

Prognozowanie sprzedaży to obszar, który przez część handlowców i kadrę zarządzającą postrzegany jest niemal jako dziedzina naukowa, a przez drugą część jako wróżenie z fusów. Niezależnie od tego, które stanowisko jest Ci bliższe, warto przyjrzeć się temu zagadnieniu zarówno z perspektywy menedżera sprzedaży, jak i sprzedawcy, ponieważ znajomość zasad tworzenia prognoz może znacząco zwiększyć prawdopodobieństwo realizacji wyznaczonych celów.

Prognozowanie sprzedaży a zarządzanie lejkiem sprzedażowym

Czas czytania: ok. 4 minuty

Z artykułu dowiesz się:
  • czy w obszarze prognozowania sprzedaży perspektywa sprzedawcy różni się od perspektywy menedżera,
  • jakie są najpopularniejsze metody prognozowania sprzedaży,
  • w jaki sposób przełożyć teoretyczne modele prognostyczne na praktyczne działania,
  • jakie kluczowe do planowania informacje znajdziesz w lejku sprzedażowym,
  • dlaczego warto prognozować.
Prognozowanie sprzedaży to obszar, który przez część handlowców i kadrę zarządzającą postrzegany jest niemal jako dziedzina naukowa, a przez drugą część jako wróżenie z fusów. Niezależnie od tego, które stanowisko jest Ci bliższe, warto przyjrzeć się temu zagadnieniu zarówno z perspektywy menedżera sprzedaży, jak i sprzedawcy, ponieważ znajomość zasad tworzenia prognoz może znacząco zwiększyć prawdopodobieństwo realizacji wyznaczonych celów.

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2015 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.