Nowa Sprzedaż: dwumiesięcznik o skutecznej sprzedaży - Praktyczna wiedza o sprzedaży w przystępnej formie. Wskazówki, instrukcje krok po kroku jak efektywnie sprzedawać. Dołącz do stałych czytelników już dziś.
Najnowsze wydanie

Temat numeru: Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta

Zamów prenumeratę

Nowa Sprzedaż # 1(13): automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta

Nowa Sprzedaż # 1(13): automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta

W natłoku zadań często zastanawiasz się, gdzie najpierw zadzwonić, z kim się spotkać, aby zwiększyć swoje szanse na sprzedaż? Pracownicy działu sprzedaży ogromną większość czasu spędzają na zupełnie innych działaniach niż sprzedaż. Bardzo często są to czynności administracyjne, które można, a nawet powinno się zautomatyzować.

Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta to nie magia. Nie jest to także żadne oszustwo ani spam. Wszystko polega na odpowiednim i skutecznym wykorzystaniu potencjału sprzedażowego drzemiącego w każdej firmie. W pierwszym w 2018 roku numerze „Nowej Sprzedaży” nasi eksperci wyjaśniają, jak krok po kroku zautomatyzować procesy sprzedaży, aby pomagały handlowcom i menedżerom sprzedaży. Bazując na własnych doświadczeniach, podpowiedzą, kiedy nadmierna automatyzacja może zaszkodzić firmie i jak uniknąć bolesnych błędów. Z wydania dowiesz się m.in., jak przygotować zespół do automatyzacji obsługi klienta i utrzymać wysokie standardy. Wdrożenie nawet najlepszych i najdroższych narzędzi automatyzacji obsługi klienta nie zbuduje pozytywnego wrażenia u klientów, jeżeli pracownik obsługi klienta niewłaściwie odpowie na pytania czy nieuprzejmie zareaguje na reklamację.

Czytając „Nową Sprzedaż” #1(13) dowiesz się m.in.:

  • jak zautomatyzować procesy w sprzedaży, aby usprawnić pracę handlowców i menedżerów sprzedaży,
  • jakie są największe wyzwania przy wprowadzaniu automatyzacji,
  • jak skutecznie wprowadzić automatyzację w dziale obsługi klienta,
  • jak ograniczyć ryzyko spadku jakości po zautomatyzowaniu,
  • jakie najczęstsze błędy popełniają firmy podczas automatyzacji obsługi klienta,
  • jak zadbać o podnoszenie przez Twój zespół umiejętności obsługi klienta,
  • czym jest sztuczna inteligencja, jakie są możliwe zastosowania AI w sprzedaży i obsłudze klienta,
  • jak zautomatyzować obsługę klienta na Facebooku,
  • czym powinieneś pamiętać podczas obsługi klienta przez czat,
  • na co zwrócić uwagę, wdrażając narzędzia do automatyzacji, aby zachować zgodność z prawem.

Coraz większa liczba klientów komunikuje się z firmą przez wiadomości w serwisach społecznościowych. Facebook mocno inwestuje w rozwój Messengera, w związku z czym jego rola w procesie obsługi klienta rośnie. W bieżącym wydaniu podpowiadamy, jak krok po kroku tworzyć automatyczne odpowiedzi i boty oraz jakie narzędzia zewnętrzne ułatwią obsługę klientów w mediach społecznościowych. W artykule znajdziesz dokładne zalecenia, w jaki sposób skutecznie zadbać o klienta w mediach społecznościowych. Jak celnie podsumowuje autor tekstu: „Pamiętaj, że dziś często produkty i usługi są coraz bardziej podobne, a o wyborze konkretnego decyduje właśnie obsługa klienta. Nie ma sensu skupiać się na jednym czy drugim, nawet najlepszym, narzędziu. Znacznie mądrzej jest wdrażać odpowiednie narzędzia w procesy obsługi klienta, które mają strategiczne znaczenie dla Twojej organizacji”.

Pamiętamy także o zbliżającym się terminie wprowadzenia zmian do przepisów o przetwarzaniu danych osobowych w kontekście automatyzacji. Jak zgodnie z RODO używać narzędzi, które automatycznie generują oferty, jak zbierać leady telefoniczne i wysyłać kampanie SMS? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w pierwszym w 2018 roku wydaniu „Nowej Sprzedaży”.

Ponadto w „Nowej Sprzedaży” #1(13) przeczytasz:

  • na czym polega metoda inbound sales, czyli tzw. sprzedaży przychodzącej,
  • jak zwiększyć konwersję w sprzedaży B2B,
  • jak skutecznie używać języka korzyści w sprzedaży,
  • dlaczego ćwiczenia typu: „wypisz 10 powodów, dla których klienci powinni kupować nasz produkt X” to pułapka, której lepiej unikać,
  • jak mierzyć efektywność promocji i przy pomocy jakich wskaźników analizować rentowność sklepu,
  • na jakie 27 pytań warto odpowiedzieć, by sprawdzić, czy jesteś efektywnym menedżerem punktu sprzedaży.

Zestawienia, ćwiczenia i szablony, które znajdziesz w „Nowa Sprzedaż” #1(13) to m.in.:

  • Co trzeba zrobić przed wprowadzeniem automatyzacji sprzedaży?
  • Jak z głową wdrażać standardy – dobre praktyki
  • Błędy popełniane podczas wprowadzania automatyzacji obsługi klienta
  • Jak krok po kroku przygotować zespół do utrzymania standardów?
  • Jakie narzędzia wybrać, aby usprawnić pracę i zwiększyć wydajność call center?
  • Jak krok po kroku stworzyć bota na Facebooku?
  • Strategia inbound sales krok po kroku
  • Jak kroku po kroku prowadzić rozmowę kwalifikującą klienta?
  • Jak prezentować produkt, używając języka korzyści?
  • Jak obliczać marżę i narzut?
  • Lista kontrolna menedżera punktu sprzedaży

W „Nowej Sprzedaży” #1(13) swoją wiedzą dzielą się:

Justyna Bakker-Rakowska, Daniel Baradziej, Dorota BienicewiczKrasek, Łukasz Bojar, Arkadiusz Chludziński, Agnieszka GrzesiekKasperczyk, Wojciech Herra, Marcin Janczewski, Karolina Jóźwik, Diana Kawala-Badziak, Joanna Komorowska, Karolina Kosno, Iza Krejca-Pawski, Szymon Lach, Dominika Maciejak, Bartosz Majewski, Małgorzata Mikulska, Paweł Odziemczyk, Barbara Piasek, Marcin S. Rogowski, Maciej Sasin, Anna Stolarczyk, Bartosz Sułecki, Maciej Tomaszewski, Jacek Urbański, Tomasz Wesołowski, Andrzej Wierus, Mikołaj Winkiel, Radosław Żemło, Marcin Żukowski.

Magazyn dostępny w sieci salonów Empik oraz w prenumeracie.

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub superpremium, by zyskać dostęp do pełnego archiwum online od 2015 roku.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.