Nowa Sprzedaż: dwumiesięcznik o skutecznej sprzedaży - Praktyczna wiedza o sprzedaży w przystępnej formie. Wskazówki, instrukcje krok po kroku jak efektywnie sprzedawać. Dołącz do stałych czytelników już dziś.
Najnowsze wydanie

Temat numeru: Skuteczne negocjacje i techniki obrony ceny

Zamów prenumeratę

„Nowa Sprzedaż” #4 (11): prognozowanie i planowanie sprzedaży

Sprzedaż nie powinna bazować na chaotycznych działaniach, lecz na czystej matematyce i statystyce. Ostatni kwartał roku to w wielu firmach gorący okres prognozowania sprzedaży na kolejne lata. Z lektury 11. wydania „Nowej Sprzedaży” dowiesz się, jak skutecznie zaplanować przyszłe działania sprzedażowe.

„Nowa Sprzedaż” #4 (11): prognozowanie i planowanie sprzedaży

Jak pokazują wyniki 2. edycji Polskiego Badania Sprzedaży w 2016 roku tylko 15% polskich firm osiągnęło wszystkie cele sprzedażowe. We wrześniowo-październikowym numerze „Nowej Sprzedaży” pokazujemy, dlaczego warto prognozować sprzedaż i jak podejmowanie codziennych decyzji biznesowych ułatwiają proste narzędzia, takie jak Excel, analizowanie danych z systemu CRM czy lejka sprzedażowego, w którym najważniejsze zmienne to liczba działań, ich jakość oraz czas.

Przedstawiamy, jakie czynniki mają największy wpływ na realizację założonych planów i co robią najlepsi, by podnieść efektywność sprzedaży. Swoimi praktycznymi wskazówkami dzielą się m.in. dyrektorzy marketingu i sprzedaży firm FreshMail, Fortum, Tpay, Callpage, RightHello, Freedom Nieruchomości, Pracuj.pl, Unified Factory, Jobsquare i najlepsi trenerzy sprzedaży w Polsce.

Zamów już teraz jedenasty numer „Nowej Sprzedaży”

W temacie numeru przyglądamy się największym wyzwaniom menedżerów i dyrektorów sprzedaży, związanym z realizacją celów sprzedażowych, jakimi są pozyskiwanie nowych klientów, generowanie leadów, utrzymanie powtarzalności procesów sprzedażowych i ich automatyzacja, zwiększenie liczby spotkań, wybór odpowiedniego systemu CRM, czy zarządzanie zespołem i zadbanie o to, by najlepsi handlowcy nie odeszli do konkurencyjnych firm.

Czytając „Nową Sprzedaż” #4 (11), dowiesz się:

  • jak w mediach społecznościowych nawiązywać relacje z potencjalnymi klientami i jakie sprawdzone narzędzia pomogą Ci w działaniach sprzedażowych,
  • co robić, by podnieść efektywność działań sprzedażowych,
  • jakie podstawowe błędy popełniane są w procesie przygotowywania ofert,
  • jakie są największe wyzwania związane z prognozowaniem sprzedaży,
  • jak wykryć i uwzględnić w prognozie trend i sezonowość,
  • jak proste narzędzia dostępne  w programie Excel mogą ułatwić podejmowanie codziennych decyzji,
  • jakie kluczowe przy planowaniu informacje znajdziesz w lejku sprzedażowym,
  • jak przygotować skuteczną strategię pozyskiwania potencjalnych klientów,
  • jak przygotować strategię generowania leadów w B2B i ustalić ich koszt,
  • na jakie elementy zwrócić uwagę, by poprawić powtarzalność procesów sprzedażowych,
  • na czym polega sprzedażowy CUD i jak zwiększyć liczbę i skuteczność spotkań umawianych przez telefon,
  • jak ustalać cele sprzedażowe, aby nie były fikcją,
  • co zrobić, aby handlowcy nie spoczywali na laurach i jak pogodzić, odpowiedzialność za wyniki indywidualne z koniecznością pracy zespołowej,
  • jak efektywnie monitorować plan i identyfikować problemy z jego realizacją,
  • jak dbać o rozwój najlepszych handlowców,
  • jakie są główne przyczyny braku realizacji wyznaczanych zadań przez handlowców,
  • jak zwiększyć efektywność zespołu sprzedażowego,
  • jakie błędy najczęściej popełniają handlowcy mający kłopoty z zarządzaniem czasem,
  • jak w sytuacjach kryzysowych panować nad emocjami i stresem,
  • jak krok po kroku zaplanować telefoniczną kampanię sprzedażową,
  • jakie działania w mediach społecznościowych mogą być uznane za naruszenie przez pracownika obowiązku zachowania lojalności wobec pracodawcy,
  • co jako pracodawca możesz zrobić, aby zmniejszyć skutków niefrasobliwego łączenia przez Twoich pracowników sfery prywatnej i zawodowej w mediach społecznościowych,
  • jak wygląda przykładowy scenariusz ujawnienia tajemnicy firmy przez publikację na Facebooku informacji o nowym projekcie,
  • jak pisać e-maile, by były wizytówką handlowca,
  • jak krok po kroku wybrać odpowiedni system CRM.

Mamy nadzieję, że lektura bieżącego numeru pomoże w prognozowaniu sprzedaży na kolejne okresy oraz realizacji planów sprzedażowych w 100%.

Swoja wiedzą i doświadczeniami w „Nowej Sprzedaży” #4 (11) podzielili się:

Paweł Bombola, Dawid Cichy, Agnieszka Grostal, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Wojciech Herra, Anna Janas, Karolina Jóźwik, Rafał Judek, Katarzyna Kłobukowska, Łukasz Kosuniak, Łukasz Kruszewski, Szymon Lach, Bartosz Majewski, Natalia Maruszczak, Bartosz Matras, Przemysław Mik, Monika Mucha, Tomasz Nowak, Maciej Okniński, Iza Krejca-Pawski, Marcin S. Rogowski, Paweł Sala, Seweryn Szmurło, Kamil Szymański, Marek Waśkiewicz, Agnieszka Zawadka, Radosław Żemło.

Zamów już teraz jedenasty numer „Nowej Sprzedaży”

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2015 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.